Maru
Valvelaeva Maru kasutas Eesti Piirivalve aastatel 1995–2012 merepiiri turvalisuse tagamiseks ning sellega osaleti mitmel merepäästeõppusel ja -operatsioonil.

Piirivalvelaev Maru PVL-106 merel, 1995–1999. Foto: Eesti Meremuuseum
Valvelaev ehitati 1964. aastal Soomes Turu Laivateollisuus OY poolt. Soome Piirivalve kasutuses oli laev kuni 1994. aastani. Nime Viima kandnud laeva kasutati patrullimiseks valdavalt Botnia lahes. Tegemist oli Soome Mereväele ehitatud R(uissalo) klassi laevade edasiarendusega, samas jäi Viima ainukeseks oma klassi laevaks. 30 aastat teenistuses olnud alus otsustati 1994. aasta lõpul kinkida Eesti Piirivalvele. Koos Viimaga anti Eesti Piirivalvele 1995. aasta jaanuaris üle teine endine Soome Piirivalve laev Silmä (kuni 2014. aastani teenistuses olnud piirivalvelaev Kõu).
Metallkerega, 36 m pikkune ja 2,3 m süvisega Maru on varustatud kolme Mercedes-Benzi diiselmootoriga ning valvelaeva maksimumkiirus oli 23 sõlme. Laev on varustatud 2M-3M 25 mm automaatkahuriga. Algselt kuulusid varustusse raske- ja kergekuulipilduja. Laeva meeskond oli 12-liikmeline.

Piirivalvelaev Maru PVL-106 seismas Lehtma sadamas, august 2000. Foto: Eesti Meremuuseum
1995. aastal Eesti Piirivalve teenistusse asumise järel tuli laeval osaleda koos piirivalvelaevadega Kõu ja PVL-101 nn räimesõjas – tegemist oli 1995. aasta aprillis puhkenud Eesti ja Läti vahelise merepiirivaidlusega, mille käigus saatis Eesti Piirivalve Liivi lahele relvastatud laevad, et takistada Läti laevade kalapüüki Eesti territoriaalvetes. Tüli lahenes 1996. aasta aprillis, kui Eesti ja Läti peaministrid sõlmisid esialgse kokkuleppe merepiiri kulgemise asjus.
Aktiivses kasutuses oli piirivalvelaev Maru kuni 2010. aastani ning 2012. aastast seisab alus Lennusadamas. Eesti Meremuuseumi eksponaadina on laev avatud külastajatele eelneval kokkuleppel. Laeva on kasutatud ka Eesti Merekooli õpilaste tehniliseks praktikaks ja Tallinna merenoorkotkaste õppebaasina.